კ. ჩალაძის 13
+995 551 830 283
Cross Selling ინგლისური სიტყვაა და ქართულად ჯვარედინ გაყიდვებს ნიშნავს.
მარტივი ენით რომ ავხსნათ, ჯვარედინი გაყიდვები არის დამატებით, სხვადასხვა პროდუქტის გაყიდვის პროცესი, რომელიც პირდაპირ კავშირშია მომხმარებლის ძირითად შენაძენთან. მაგალითად, თქვენ თუ ყიდულობთ ავტომობილს, გამყიდველს დამატებით შეუძლია შემოგთავაზოთ უამრავი აქსესუარი, როგორიც არის დისკები, საბურავები სხვადასხვა სეზონისთვის და ისეთი წვრილმანებიც კი, როგორიც არის ქანჩების ნაკრები და ა.შ.
ჯვარედინი გაყიდვები მომგებიანია, როგორც მომხმარებლისთვის, აგრეთვე გაყიდვების მენეჯერისთვისაც. მიზეზი მარტივია, მომხმარებელი დამატებით იძენს ისეთ ნივთებს, რომელიც მის მიერ შეძენილ ძირითად პროდუქტს უფრო ეფექტურს და სასურველს ხდის, ხოლო თავის მხრივ, გაყიდვების მენეჯერი ყიდის უფრო მეტს და აგრეთვე ზრდის იმის შანსს, რომ დამატებითი პროდუქტების წყალობით, მომხმარებლი მეტად კმაყოფილი დარჩეს მისი ძირითადი შენაძენით.
ჯვარედინი გაყიდვებისას სულ სამი წესის გამოყენება გჭირდებათ.
ერთი შეხედვით ყველაფერი მარტივა. არსებობს სამი მარტივი წესი. მომხმარებელიც და გამყიდველიც ბედნიერია, მაგრამ რეალურად, ხშირ შემთხვევაში გაყიდვების თანამშრომლები არ, ან ვერ იყენებენ ჯვარედინი გაყიდვების პროცესს. ისმის კითხვა – რატომ?
შეიძლება იმიტომ, რომ გაყიდვების მენეჯერებს ეშინიათ, რომ დამატებითი შეთავაზებებით მომხმარებელი არ დააფრთხონ, ან კიდევ უარის მიღება არ უნდათ. უარი ხომ არავის უყვარს. ზოგიერთ შემთხვევაში, პროდუქტების მახასიათებლების არცოდნაც არის ის შემაფერხებელი მომენტი, რომელიც ჯვარედინ გაყიდვებს საფუძვლიანად აზარალებს.
ჯვარედინი გაყიდვების პროფესიონალები გვირჩევენ, რომ ჯვარედინი გაყიდვებისას უნდა გავითვალისწინოთ შემდეგი წესები:
ამ წესებს ერთი თავისებურება გააჩნია. თუ ხვალიდან არ ცდით მათ გამოყენებას, აუცილებლად დაგავიწყდებათ და მხოლოდ სიტყვებად დარჩება. გისურვებთ, რომ უფრო მეტი სარგებელი მოგეტანოთ თქვენთვის, თქვენი კომპანიისთვის და რაც მთავარია, მომხმარებლებისთვის.
ავტორი: დავით ჩიკვაიძე